Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до пункту 2 рішення Ради суддів України №28 від 02 квітня 2015 року та на виконання пункту 3 рішення Ради суддів України №35 від 12 травня 2016 року «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду» в період з 20 вересня по 29 вересня 2016 року в Гадяцькому районному суді Полтавської області області проведено анонімне анкетне опитування громадян щодо їх задоволеності якістю роботи суду.
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян, 20 вересня 2016 року розміщено відповідне оголошення на офіційній веб-сторінці суду та інформаційному стенді у приміщенні суду.
Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети, затвердженого рішенням РСУ №5 від 05.02.2016 року зразка (додаток 6).
Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РЕСПОНДЕНТА
Під час проведення анкетування, участь у ньому взяло 11 осіб. З них, 17% респондентів віком від 18 до 25 років; 45% респондентів віком від 26 до 39 років; 37% респондентів віком від 40 до 59 років, респонденти віком від 60 років і старші участь в анкетуванні не брали.
Загалом в опитуванні прийняло участь 45% відвідувачів суду з повною вищою освітою, 19% опитуваних мають базову вищу освіту та 36% із середньою освітою.
55% опитуваних мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 45% - в іншому населеному пункті.
На запитання №6 «У суді Ви представляєте…», - 55% респондентів відмітили, що представляють у суді особисто себе), 27% - іншу особу, інше - 18%.
Під час опитування громадяни визначили ступінь їхньої обізнаності з роботою судів та суддів в цілому наступним чином:
«цілком обізнаний» - 27%;
«загалом обізнаний» - 64%;
«майже не обізнаний» - 9%.
Підсумовуючи зауважимо, що необізнаність з роботою суду задекларувала та частина осіб, які є учасником судового процесу перший раз. Особи, які мають досвід повторного чи багаторазового звернення до суду - достатньою мірою є поінформованими з питань організаційної та процесуальної діяльності суду.
ОСНОВНА ЧАСТИНА ОЦІНЮВАННЯ ЗА ВИМІРАМИ ЯКОСТІ
За наслідками опрацювання анкет було виявлено, що відвідувачі суду високо оцінили доступ до приміщення Гадяцького районного суду, -100% респондентів не зазнавало перешкод у доступі до приміщення, громадянам було легко знайти будівлю суду.
В разі якщо відвідувачам суду доводилося телефонувати до суду для отримання потрібної інформації – 64% респондентів визначилися з тим, що їм завжди вдавалося додзвонитися та отримати інформацію, 27% - визначилися з тим, що швидше так, їм вдавалося додзвонитися та отримати інформацію по телефону та 9 % - не визначилися з відповіддю на це запитання, в зв’язку чим їм важко було відповісти на це запитання.
Щодо графіку роботи канцелярії суду, відвідувачі суду, які прийняли участь в анкетуванні, цілком задоволенні встановленим графіком. Так, 91% респондентів вчасно та безперешкодно вирішували свої питання у суді завдяки зручному графіку роботи канцелярії суду, 9% - відповіли, що швидше так.
Оцінку якості приміщенню суду опитуванні відвідувачі надали наступну: «високу» – - 55%, «добру» - 36%, не визначилися з відповіддю 1 респондент – 9%.
73% респонденти цілком задоволені достатністю зручних місць для очікування судових засідань, оформлення документів, підготовки до засідання, чистоти та прибраності приміщення суду. 73% опитуваних оцінили на «5» достатність освітлення в приміщенні суду.
Щодо питання про зручність розташування та наповнення інформаційних стендів – 100% відвідувачів суду, які прийняли участь у анкетуванні, задоволені висвітленням інформації на стендах, вважають її кількість достатньою та дуже зручною для використання. 73% опитуваних громадян зазначили, що користуються веб-сторінкою суду в Інтернеті.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Під час опитування респонденти дали високу оцінку роботі працівників апарату суду.
100% відвідувачів суду відповіли, що працівники суду стараються і не припускаються помилок у роботі та відмітили, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів доброзичливо, з повагою та бажанням допомогти.
Дотримання термінів судового розгляду та
сприйняття роботи судді
Що стосується дотримання термінів судового розгляду, то лише 1% опитуваних засвідчила, що засідання суду більш менш вчасно.
В свою чергу, при призначенні дня та часу наступного засідання судді завжди враховують побажання учасників процесу щодо дати призначення (відповіли 99% опитуваних громадян). Майже 99% зазначили, що їм вчасно надходила повістка про розгляд справи.
Також, слід зазначити, що 99% респондентів вважає, що судді при розгляді їхньої справи дотримувалися строків розгляду справи та вважають обґрунтованими затримки/перенесення слухань. Лише 1% респондентів зазначив, що «швидше так».
99% громадян засвідчили, що судді ставляться доброзичливо, ввічливо та коректно до відвідувачів суду, а також добре готуються до розгляду справи та надають можливість сторонам обґрунтовувати свою позицію, лише 1 % респондентів вважає, що «швидше так». 64% респондентів визначили наявність компоненту «неупередженість та незалежність судді» у розгляді їхньої справи, 36% вважають, що «швидше так» .
100% громадян відзначили своєчасність отримання повного тексту рішення по їхній справі.
Отримані показники анкетування стануть підґрунтям для досягнення позитивних змін у суді, стимулом для поліпшення організації роботи нашого суду та збільшення довіри громадян до судової системи.
Ми вдячні всім, хто прийняв участь в опитуванні!