flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Гадяцького районного суду Полтавської області на 2018-2020 рр.

ЗАТВЕРДЖЕНО

зборами суддів

Гадяцького районного суду

Полтавської області

від 22.08.2023

 

Комунікаційна стратегія

Гадяцького районного суду Полтавської області

на 2023-2026 рр.

Зміст

  1. Вступ
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
  3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
  4. Стан зв’язків із громадськістю суду
  5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
  6. Цільові аудиторії суду
  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
  8. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
  9. План комунікаційних заходів суду

1.Вступ

 

Ефективна комунікація між Гадяцьким районним судом Полтавської області (далі – Суд) та громадянським суспільством є важливим проявом демократичного розвитку держави. Через комунікацію відбувається зворотний зв’язок, коли Суд може краще інформувати про свою діяльність суспільство, а також дізнається про оцінку цієї діяльності з боку активних верств населення, що їх представляють інституції громадянського суспільства. Роль комунікації у відносинах між Судом, гілками державної влади та громадянами набуває особливого значення у періоди криз. Адже спроможність подолати наслідки будь-якої кризи безпосередньо залежить від згуртованості суспільства та рівня довіри громадян не лише до Суду, а й до державних і суспільних інституцій у цілому.

Комунікаційна стратегія Суду (далі – Стратегія) є інструментом встановлення системних і скоординованих комунікацій за стратегічними напрямами роботи Суду. Вона спрямована на підвищення рівня довіри до Суду з боку громадськості. Стратегія є основним документом, який регулює питання здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій. Стратегія визначає комунікаційні засоби, методи та прийоми, що сприятимуть наданню об’єктивної, оперативної інформації про діяльність Суду, формуванню його позитивного іміджу, наближенню конституційного судочинства до європейських стандартів.

 

2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.

Гадяцький районний суд Полтавської області  вже  має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду, популяризацію суду  на  спільних нарадах з іншими державними органами щодо   правового виховання молоді, висвітлення інформації про діяльність суду на вебсайті суду.

На сьогодні суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Унаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

У приміщенні суду розміщені інформаційні стенди. Відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком роботи суду, списками справ,які призначені на відповідну дату, зразками  процесуальних документів.

Гадяцький районний суд Полтавської області демонструє відкритість своєї роботи, веде планову комунікаційну діяльність у двох напрямках:

внутрішній - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок

зовнішній - інформування про роботу суду через вебсайт суду

Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів.

3.Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення

Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя задовільна,  потребує  поліпшення робочих  приміщень, відсутнє приміщення для підсудних та конвою.    

В штаті суду відсутня посада прес-секретаря, але є відповідальна особа за забезпечення зв’язків з засобами масової інформації.

Спілкування зі ЗМІ здійснюється здебільшого через повідомлення для преси та публікування інформації, яка цікава не лише особам з юридичною освітою, а й пересічним громадянам.

 

Незважаючи на це, рівень правової культури населення залишається низьким, що заважає налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду з громадськістю. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду. Громадськість періодично публікують у соціальних мережах вкрай негативні дописи про рішення та вироки судів, не прочитавши мотиви суду та законодавчі підстави.

Як наслідок – формується негативне ставлення до суду  загалом.

 

  1. Стан зв’язків з громадськістю суду

Гадяцький районний суд Полтавської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада України».

Окрім того суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з молоддю - студентством, школярами. При виникненні потреби – можуть організовуватися зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

Мета комунікаційної стратегії Гадяцького районного суду  - формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду як  ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Основні цілі комунікаційної стратегії: забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;  підвищення рівня обізнаності громадян району щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду; підвищення авторитету судді та працівника апарату суду в суспільстві.

  1. Цільові аудиторії суду.

Відповідно до цілей та актуальних проблем Гадяцького районного суду Полтавської області, цільовими аудиторіями є:

Внутрішні: професійні судді, судді у відставці, працівники судів.

 Зовнішні: громадяни, які часто звертаються до суду; відвідувачі суду; правозахисні організації; представники суб’єктів владних повноважень; студентство; школярі загальноосвітніх шкіл та інтернатів;працівники ЗМІ.

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією слід враховувати специфіку кожної окремої групи.

Для комунікації із громадянами найкраще обрати масові канали, доступні широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадської думки, в тому числі врахування зауважень та пропозицій громадян, які вони мають можливість залишити у відповідній скриньці;

2) надання інформації через вебсторінку суду, сторінку суду в соціальній мережі;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

4) надання інформації через місцеві ЗМІ (друковані та онлайн-видання);

5) надання інформації запитувачам.

Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, в окремих ЗМІ працюють журналісти, орієнтовані на висвітлення правничої тематики.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) прес-релізи, пост прес-релізи;

2) надання інформації через вебсайт суду, сторінку суду в соціальній мережі;

3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

4) організація інтерв’ю з керівництвом суду.

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід орієнтуватись на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;

2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей в суді.

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через вебсайт суду;

2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.

Разом з тим слід відмітити, що процес комунікації сучасних судів має можливість активно розвиватися в середовищі глобальної мережі Інтернет. Використання даного ресурсу дозволяє без посередників максимально поширювати соціально важливу інформацію про діяльність та проблеми суду.

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

Розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал; підвищення довіри до суду і системи судочинства; зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності: визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги; оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації); організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг; наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.

Контроль і координація комунікаційної діяльності суду здійснюється головою суду, відповідальність за виконання покладається на керівника апарату суду.      

  1. План комунікаційних заходів Гадяцького районного суду Полтавської  області на 2023-2026 роки.

 з\п

Назва заходу

Цільова аудиторія,

на яку направлений захід

Очікуваний результат

Орієнтовна дата проведення

Примітки

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

Судді та працівники апарату суду

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії,

вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

 

 

 

 

2.

Організація і проведення навчання  з питань  спілкування  та взаємодії в колективі

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок  ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

2 рази на рік

 

3.

Проведення  тренінгу спілкування зі ЗМІ

Працівники

Формування навичок спілкування зі ЗМІ

1 раз в рік

 

 

 

Зовнішня комунікація

4.

Оновлення  інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду.

Постійно

 

5.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду.

Постійно

 

6.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед 

школярів та студентів

Школярі, студенти юридичних спеціальностей

Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду

2 рази на рік

 

7.

Участь суддів у випусках місцевого радіо і телебачення

Мешканці району

Інформування про роботу суду. Підвищення авторитету суду,

підвищення рівня довіри громадян до роботи суду

В міру необхідності

 

8.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на  них

Цільові аудиторії за результатами моніторингу

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду.

Постійно

 

9.

Організація  виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

 

 

10.

Проведення «Дня відкритих дверей»

Школярі, студенти

Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду

2 рази на рік

 

11.

Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді

Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя

Постійно