flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи по розгляду звернень громадян у Гадяцькому районному суді Полтавської області за I півріччя 2012 року

30 серпня 2012, 10:19

 

Аналіз

 стану організації роботи по розгляду звернень громадян у Гадяцькому районному суді Полтавської області за I півріччя 2012 року



      Організація роботи з розгляду звернень та особистого прийому громадян є одним із важливих напрямків діяльності спрямованої на захист конституційних прав і свобод людини, зміцнення законності і правопорядку.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Організація роботи зі зверненнями в суді ведеться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, Указу Президента України від 13.07.2002 р. №700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення".

Особистий прийом громадян у Гадяцькому районному суді проводиться головою суду, суддями, керівником  та заступником керівника апарату суду та помічниками суддів у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений  у приміщенні суду на видному місці, зручному для огляду та на офіційному веб-сайті суду.

Слід зазначити, що працівники апарату суду здійснюють прийом громадян протягом робочого часу, незалежно від графіку, що в значній мірі попереджає виникненню скарг.

Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, в суді ведуться журнали обліку особистого прийому громадян. Так у I півріччі 2012 року суддями та помічниками суддів на особистому прийомі прийнято 50 громадян, у I півріччі 2011 року було прийнято 263 громадян. Зменшення кількості у I півріччі 2012 року прийому громадян суддями та помічниками суду говорить про покращення організації прийому документів. 

Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в день їх надходження в обліково-статистичних картках, а також у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Своєчасність розгляду звернень громадян особисто контролюється головою суду.

Протягом I півріччя 2012 року до суду надійшло 1 письмове звернення громадян, тоді як в I півріччі 2011 року на розгляді в суді перебувало 3 письмових звернення громадян.

Так, 22.02.2012 року надійшла заява Гейка В.І., який просив повідомити про хід розгляду адміністративної справи за його позовом до УПФ в Гадяцькому районі про нарахування та виплату надбавки до пенсії, як «Дитині війни». 23 лютого 2012 року головою Гадяцького районного суду була надана відповідь, що справа, яка надійшла з Харківського апеляційного адміністративного суду 15 лютого 2012 року за позовом Гейка В.І. до УПФ в Гадяцькому районі про нарахування та виплату надбавки до пенсії, знаходиться у провадженні судді Гадяцького районного суду. Ухвалою суду від 17.02.2012 року відкрито письмове провадження у справі та призначено судове засідання на 14 годину 27.02.2012 року.

Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість письмових звернень, в порівнянні з аналогічним  періодом минулого року, зменшилась.

Станом на 01.07.2012 року в провадженні Гадяцького районного суду нерозглянуті звернення відсутні. Звернень на невидачу копій судових документів, на дії працівників суду, неотримання відповіді, на незгоду з відповіддю, тяганину у розгляді справ, неетичну поведінку суддів, невиконання рішень суду протягом I півріччя 2012 року не надходило. Суддями Гадяцького районного суду за звітній період дотримані встановлені законодавством терміни розгляду справ.

Випадків повторних звернень не було.

Залишків нерозглянутих  скарг та звернень немає.

Порушень строків розгляду звернень не виявлено.

Звернення розглянуто в установлений законом термін – до 5днів.

У суді проводяться заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у суді визначені конкретні працівники. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах та семінарських заняттях.

Здійснюється суворий контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Питання стосовно роботи з розгляду звернень  громадян періодично розглядаються на оперативних нарадах суддів та працівників Гадяцького районного суду.




 

Керівник апарату

Гадяцького районного суду                                                                                   А.Г.Макуха