flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян Гадяцьким районним судом Полтавської області за 2011 рік

27 березня 2012, 16:05

Аналіз

 розгляду звернень громадян Гадяцьким районним судом Полтавської області за 2011 рік

 

Організація роботи з розгляду звернень та особистого прийому громадян є одним із важливих напрямків діяльності спрямованої на захист конституційних прав і свобод людини, зміцнення законності і правопорядку.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Організація роботи зі зверненнями в суді ведеться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, Указу Президента України від 13.07.2002 р. №700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення".

Особистий прийом громадян у Гадяцькому районному суді проводиться головою суду, суддями, керівником  та заступником керівника апарату суду та помічниками суддів у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений  у приміщенні суду на видному місці, зручному для огляду та на офіційному веб-сайті суду. Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, в суді ведуться журнали обліку особистого прийому громадян. Так у 2011 році суддями та помічниками суддів на особистому прийомі прийнято 578 громадян, у 2010 році було прийнято 745 громадян. Зменшення кількості у 2011 році прийому громадян суддями та помічниками суду говорить про покращення організації прийому документів та виступом заступника голови суду, у засобах масової інформації щодо роз’яснення деяких питань розгляду судами соціальних спорів. 

Так, протягом звітного періоду більшість громадян зверталось до помічників суддів з питаннями щодо соціальних виплат дітям війни. З метою усунення численних звернень на дошці «Інформація» Гадяцького районного суду розміщений детальний перелік необхідних документів для звернення до суду та інформація про зміни в законодавстві України, що регулюють питання нарахування та виплату надбавки до пенсії, як «дитині війни».

Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в обліково-статистичних картках, а також у журналі реєстрації звернень та скарг громадян.

У 2011 році до суду надійшло 8 письмових звернень громадян, тоді як в 2010 році на розгляді в суді перебувало 5 письмових звернень громадян.

Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість письмових звернень, в порівнянні з аналогічним  періодом минулого року, збільшилась.

Станом на 31.12.2011 року в провадженні Гадяцького районного суду нерозглянуті звернення відсутні. Звернень на невидачу копій судових документів, на дії працівників суду, неотримання відповіді, на незгоду з відповіддю, тяганину у розгляді справ, неетичну поведінку суддів, невиконання рішень суду протягом 2011 року не надходило. Суддями Гадяцького районного суду за звітній період дотримані встановлені законодавством терміни розгляду справ.

У суді проводяться заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у суді визначені конкретні працівники. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах та семінарських заняттях.

Здійснюється суворий контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Питання стосовно роботи з розгляду звернень  громадян періодично розглядаються на оперативних нарадах суддів та працівників Гадяцького районного суду.

 

 

Керівника апарату

Гадяцького районного суду                                                                                              А.Г.Макуха