flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи по розгляду звернень громадян у Гадяцькому районному суді Полтавської області за І півріччя 2014 року

11 липня 2014, 12:16

     Організація роботи з розгляду звернень та особистого прийому громадян є одним із важливих напрямків діяльності спрямованої на захист конституційних прав і свобод людини, зміцнення законності і правопорядку.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Організація роботи зі зверненнями громадян в суді ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі – Інструкції), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348 (зі змінами від 17.10.1997 року, 24.09.2008 року, 19.01.2011 року). Особистий прийом громадян у Гадяцькому районному суді проводиться головою суду, суддями, керівником  та заступником керівника апарату суду та помічниками суддів у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений  у приміщенні суду на видному місці, зручному для огляду та на офіційному веб - сайті суду.

Слід зазначити, що працівники апарату суду здійснюють прийом громадян протягом робочого часу, незалежно від графіку, що в значній мірі попереджає виникненню скарг.

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», в суді ведуться журнали обліку особистого прийому громадян. Так у I півріччі 2014 року керівництвом суду, суддями та помічниками суддів на особистому прийомі прийнято 20 громадян, у I півріччі 2013 року було прийнято 48 громадян.

Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в день їх надходження в обліково-статистичних картках, а також у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Своєчасність розгляду звернень громадян особисто контролюється головою суду.

Протягом I півріччя 2014 року до суду надійшло 2 письмові звернення, які були повторними.

Так, 13.03.2014 року до суду надійшло звернення від Голуб М.Г. на дії працівників Гадяцького РВ УМВС України в Полтавській області.

14.03.2014 року в.о.голови Гадяцького районного суду Максименко Л.В. була надана відповідь, що для повного і об’єктивного розгляду порушених Голуб М.Г. питань у зверненні, необхідно звернутися до суду з обґрунтованою скаргою та додати всі необхідні докази.

26.03.2014 року до суду знову надійшло звернення від Голуб М.Г. на дії працівників Гадяцького РВ УМВС України в Полтавській області.

26.03.2014 року в.о.голови Гадяцького районного суду Максименко Л.В. була надана відповідь, що для повного і об’єктивного розгляду порушених Голуб М.Г. питань у зверненні, необхідно звернутися до суду з обґрунтованою скаргою.

Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість письмових звернень, в порівнянні з аналогічним  періодом збільшилось на одне звернення.

Станом на 01.07.2014 року в провадженні Гадяцького районного суду нерозглянуті звернення відсутні. Звернень на невидачу копій судових документів, на дії працівників суду, неотримання відповіді, на незгоду з відповіддю, тяганину у розгляді справ, неетичну поведінку суддів, невиконання рішень суду протягом I півріччя 2014 року не надходило. Суддями Гадяцького районного суду за звітній період дотримані встановлені законодавством терміни розгляду справ.

Залишків нерозглянутих  скарг та звернень немає.

Порушень строків розгляду звернень не виявлено.

Звернення розглянуті в установлений законом термін – до 5днів.

У суді проводяться заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у суді визначені конкретні працівники. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах та семінарських заняттях.

Здійснюється суворий контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Питання стосовно роботи з розгляду звернень  громадян періодично розглядаються на оперативних нарадах суддів та працівників апарату Гадяцького районного суду.